Rješavanje trgovačkih i komorskih sporova te sporova iz naukovanja
Sud časti od svog osnutka ima značajnu ulogu u zaštiti ugleda hrvatskog obrta, kako u odnosu na potrošače, tako i na druge poslovne subjekte.
Njegovo osnivanje uređeno je još 1993. Zakonom o obrtu, kojim je propisano kako Sud časti odlučuje o povredama dobrih običaja u obavljanju obrta, o neizvršavanju obveza članova, o povredama statuta i drugih akata Hrvatske obrtničke komore.
Važeći Zakon o obrtu (NN 142/13, 127/19, 41/20), potvrdio je javnu ovlast komorskog Suda časti te se njegovom odlukom obrtniku može izreći mjera prestanka obrta po sili zakona.
Trgovački sporovi su svi sporovi iz djelatnosti obrta između obrtnika i njegovog poslovnog partnera koji može biti drugi obrtnik, trgovačko društvo, neka institucija ili tijela jedinica lokalne i regionalne samouprave i državne uprave, kada su npr. kupci obrtničkih proizvoda ili usluga.
Komorskim sporovima smatraju se svi sporovi koji nastanu povodom neizvršavanja obveza članova, povrede statuta i drugih akata Hrvatske obrtničke komore, područnih obrtničkih komora, odnosno udruženja obrtnika, povreda časti i ugleda Komore, POK-a, odnosno UO-a, povreda koje predstavljaju grubu povredu morala u obavljanju dužnosti te povreda vezanih uz nesavjesno raspolaganje financijskim sredstvima.
Sporovima iz naukovanja smatraju se svi sporovi nastali povredama obrtnika u ispunjavanju zakonskih i ugovornih obveza prema učeniku na naukovanju, kao i ako prestanu uvjeti pod kojima je obrtnik dobio licenciju za izvođenje praktične nastave i vježbi naukovanja.
Povredama trgovačkih i poslovnih običaja u obavljanju obrta smatraju se naročito:
- postupak, djelo ili izjava usmjereni na rušenje ugleda drugih obrtnika ili ugleda trgovačkih društava (npr. ocrnjivanje natjecatelja),
- neispunjavanje preuzetih ili ugovorenih obveza,
- prodaja proizvoda ili pružanje usluga loše kvalitete pod vidom dobre kvalitete,
- reklama na štetu drugih obrtnika, trgovačkih društava ili potrošača,
- prodaja tuđih proizvoda kao vlastitih,
- neispravan način naplate za izvršenu uslugu (više od istaknute cijene, neizdavanje računa i sl.),
- odbijanje izvršenja usluge,
- nepoštivanje pravila struke