Informativni skup: Kamo poslije osnovne škole?

petak, 20.04.2018. 11:53

SPLIT - Odjel  za prosvjetu, kulturu, informiranje, šport i tehničku kulturu organizirao je informativni skup, koji je kao dio  projekta Kamo poslije osnovne škole u SDŽ u 2018./ 19. održan 19. travnja, u Nadbiskupskom sjemeništu u Splitu.

Skupu se odazvalo preko 100 predstavnika i ravnatelja osnovnih i srednjih škola te zainteresirane institucije, među kojima je bila i Obrtnička komora Split.

Namjera skupa je bila da stručne službe iz osnovnih škola  na jednom mjestu dobiju sve potrebne informacije, s posebnim osvrtom na područje profesionalnog informiranja, izbora zanimanja te tehničkog postupanja prilikom upisa u srednje škole. Posebno su im naglašene činjenice gdje se najviše griješi kod upisa, te kakav to utjecaj ima na budućnost mladih.

U ime organizatora skupa, Nansi Ivanišević izrazila je želju da na jednom mjestu ujedini sve dionike upisne politike kako bi oni predstavili svoju ulogu u postupku upisa.

Tomislav Đonlić, pročelnik Županijskog odjela  za društvene djelatnosti osvrnuo se na zabrinjavajuću činjenicu manjeg broja djeca u osnovnim školama, konstatirajući da je u zadnjih 9 godina, u našoj županiji taj broj prešao 4.500, zbog čega Županija neće odobravati povećanje upisnih kvota, već će ograničiti broj učenika u razrednim odjeljenjima. Najavio je aktivnosti Županije u realizaciji centara izvrsnosti za strukovno obrazovanje i nastavak promocije srednjih škola.

Da je kvalitetna i kvalificirana radna snaga važna za razvoj obrtništva i društva u cjelini upozorila je nazočne Predsjednica Obrtničke komore Splitsko-dalmatinske županije,  Elida Marković. Usporedila je njemački sustav obrazovanja u kojem svako dijete ima priliku da se razvija u skladu sa svojim mogućnostima, a s konačnim ciljem da iz škole izađe kao osposobljen i kvalificiran za ono za što se školovao. Istovremeno je upozorila i na probleme koje obrtnici imaju s edukacijom djece s poteškoćama u razvoju te zamolila prisutne iz nadležnih institucija da povedu računa o sposobnostima djeteta prije nego mu preporuče neko zanimanje.

O postupku upisa djece s poteškoćama u razvoju govorila je Marita Guć, iz Ureda državne uprave, te je objasnila svu proceduru koji roditelji moraju proći, s posebnim osvrtom na način kako roditelji zaobilaze sistem.

Kako pripremaju za svijet rada te učenike s teškoćama, objasnio je Ivo Bilić, ravnatelj Turističko-ugostiteljske škole, uz napomenu da su najdeficitarnija zanimanja: konobar i trgovac, a da se oni najslabije upisuju.

Savjetnik za školstvo Obrtničke komore Split, Elizabeta Bego, osvrnula se na licenciranje obrtničkih radionica, posebnostima kod upisa i školovanja u JMO programima, mogućnostima učenika za vrijeme školovanja, te o njegovom nastavku.

Iz Službe za školsku medicinu, dr. Željka Karin, upoznala je nazočne kako im mogu pomoći te o čemu učitelj i roditelji moraju voditi računa kod prijedloga i konačnog izbora zanimanja, naglašavajući da svaka dijagnoza nije ograničavajući faktor za dijete.

O ulozi HZZZ-a u postupku izbora zanimanja i davanja stručnog mišljenja za djecu sa zdravstvenim  teškoćama govorila je Mariza Javor, dok je Antonija Bašić iz HGK objasnila utjecaj upisne politike na gospodarstvo.