Gospodarstvo i savjetovanje

  • Gospodarstvo i savjetovanje
  • Mjere, upute i obrasci – COVID19
  • Tražili smo!
Sanja Martinovsky
VODITELJICA ODJELA:
Sanja Martinovsky

Tražili smo!

Hrvatska obrtnička komora kontinuirano surađuje s nadležnim institucijama, komunicirajući  traženja, probleme i pitanja hrvatskih obrtnika. 
Takvim djelovanjem omogućeno je da glas obrtnika bude jedinstven, prepoznat i priznat.
Niže se nalaze zahtjevi koje je HOK uputio raznim institucijama, a kojima je cilj zaštititi obrtnike te im pomoći u poslovanju tokom krize u kojoj smo se svi našli.
Pozivamo Vas da nam Vašim prijedlozima pomognete u kreiranju opravdanih zahtjeva obrtništva!


Primatelj:
pisarnica@hzjz.hr

Upit:
Molimo vas pojašnjenje vezano uz mjere kojih se trebaju pridržavati obrtnici koji obavljaju djelatnost prijevoza brodicama u turističke svrhe.
Točnije, je li za obavljanje ovakvih usluga u turističke svrhe dovoljno da se drže općih Uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Preporuka za rad brzobrodskih linija i trajekata za prijevoz putnika tijekom epidemije COVID- 19?
U suprotnom, ukoliko navedene preporuke nisu dovoljne za obavljanje njihove djelatnosti, mogu li obrtnici očekivati Preporuku HZJZ-a za obavljanje svoje djelatnosti budući da se spomenuta Preporuka teško može primjenjivati na manje brodice koje prevoze 6 do 8 putnika.
Molimo vas jasan naputak za njihov rad, kako bi se izbjegle eventualne kazne, a oni sami mogli nastaviti obavljati svoju djelatnost po jasno definiranim pravilima.

Primatelj:
pisarnica@hzjz.hr

Upit:
Javljamo vam se vezano uz problem s kojim su se susreli naši članovi – obrtnici koji trenutno pokušavaju sklopiti radni odnos sa stranim državljanima.
Naime, nakon dobivene radne dozvole, strani državljanin kod ulaska u Republiku Hrvatsku dužan je biti u 14 dana samoizolacije. Radna dozvola mora se preuzeti u nadležnoj policijskoj upravi, ali u ovakvoj situaciji ostaje nejasno na koji način bi se ona mogla podići. Isto tako, postavlja se pitanje i na koji način je radnika moguće prijaviti i s njim obaviti poslove koji prethode prijavi na mirovinsko i zdravstveno osiguranje.
Ove odgovore pokušali smo dobiti u središnjem uredu Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, ali i u njihovom područnom uredu.
Međutim, oni nam nisu mogli dati jasne odgovore, navodeći kako od strane Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo nisu dobili konkretne upute o postupanju u ovakvim slučajevima.
Stoga vas molimo da nam dostavite pojašnjenje o načinu prijave radnika u ovakvim situacijama te upute o mogućnostima obavljanja poslova koji prethode prijavi na mirovinsko i zdravstveno osiguranje, kako bi našim članovima – obrtnicima mogli dati točnu informaciju.

Primatelj:
ravnatelj@hzz.hr

Upit:
Hrvatska obrtnička komora u ime članova obrtnika zahvaljuje Hrvatskom zavodu za zapošljavanje na partnerstvu i suradnji u provedbi Potpore za očuvanje radnih mjesta u djelatnostima pogođenima Koronavirusom (COVID – 19) – dalje u tekstu Potpora.
Zamolba za tumačenje vezano za potpore kroz mjeru COVID19 i isplatu ugovorene minimalne plaće Slijedom Potporom propisanih uvjeta, molimo tumačenje za slijedeće situacije:
1/ prema Ugovoru o radu poslodavac je u obvezi isplatiti 3.250,00 kn neto plaću za puno radno vrijeme za mjesec travanj (bruto 4.062,51 kn). Poslodavac je korisnik Potpore te će postupiti prema Ugovoru o radu – isplatit će 3.250,00 kn zaposleniku, Porezna uprava će provesti umanjenje doprinosa na bruto osnovicu 4.062,51 kn, Zavod će temeljem podataka od Porezne uprave izvršiti isplatu doprinosa (MO II stup) iznos od 203,12 kn, a razlika od 750,00 kn ostaje i dalje poslodavcu sa ciljem očuvanja radnih mjesta
2/ prema Ugovoru o radu poslodavac je u obvezi isplatiti 4.000,00 kn neto plaću za puno radno vrijeme za mjesec travanj (bruto 5.000,00 kn). Poslodavac je korisnik Potpore te će postupiti prema Ugovoru o radu – isplatit će 4.000,00 kn zaposleniku, Porezna uprava će provesti umanjenje doprinosa na bruto osnovicu 5.000,00 kn, Zavod će temeljem podataka od Porezne uprave izvršiti isplatu doprinosa (MO II stup) iznos od 250,00 kn
3/ prema Ugovoru o radu poslodavac je u obvezi isplatiti iznos veći od 4.000,00 kn neto plaću za puno radno vrijeme za mjesec travanj. Poslodavac je korisnik Potpore te će postupiti prema
Ugovoru o radu – isplatit će ugovoreni iznos zaposleniku, Porezna uprava će provesti umanjenje doprinosa na bruto osnovicu 5.000,00 kn, Zavod će temeljem podataka od Porezne uprave izvršiti isplatu doprinosa (MO II stup) iznos od 250,00 kn
Vjerujemo da ćemo zajedničkim naporima Hrvatske obrtničke komore i Hrvatskog zavoda za zapošljavanje olakšati obrtnicima ispunjavanje uvjeta, a Zavodu pojednostavniti postupak izbjegavanjem potrebe za dopunama i ispravcima te Vam unaprijed zahvaljujemo na žurnosti.

Primatelj:
pisarnica@hzjz.hr

Upit:
U Uputi za ugostiteljske objekte kojima se dopušta rad, uz pridržavanje svih produepidemijskih mjera i strogih mjera socijalnog distanciranja, objavljenoj 19. travnja 2020. nisu navedena dva tipa ugostiteljskih objekata koji po našem mišljenju mogu udovoljiti propisanim mjerama.
Ovim putem apeliramo da popis ugostiteljskih objekata proširite na način da uključite:
1. Konobe koje spadaju u skupinu „Barovi“
2. ''Objekte jednostavnih usluga'' koji su navedeni u Pravilniku o razvrstavanju i minimalnim uvjetima ugostiteljskih objekata iz skupina „restorani“, „barovi“, „catering objekti“ i „objekti jednostavnih usluga “ (Narodne novine, broj 82/07, 82/09, 75/12, 69/13 i 150/14).
Navedeni tipovi ugostiteljskih objekata mogu obavljati djelatnost pripreme i usluživanja hrane i pića te naručitelju omogućiti dostavu, uslugu ''drive-in'' ili preuzimanje kupljenog na vratima, prozoru ili neposredno ispred vrata objekta, a poštujući sve epidemiološke mjere.

Primatelj:
predsjednik@vlada.hr

Upit:
Kako je solidarnost banaka i leasing kuća za sada izostala, a situacija postaje sve teža i ozbilnjija, tražimo od Vlade Republike Hrvatske da predloži Hrvatskom saboru donošenje posebnog zakona kojim će se propisati jednaki kriteriji odnosno obustava otplate kredita do završetka krize, a najmanje 6 mjeseci, s mogučnošću reprograma s povoljnijim kamatama za korisnike.

Dokumenti:
09-04-2020-Zahtjev Vladi RH-HOK.pdf

Primatelj:
MINISTARSTVO FINANCIJA
dr.sc. Zdravko Marić,
potpredsjednik Vlade i ministar financija
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
g. Darko Horvat, ministar

Ministarstvo financija – Porezna uprava
g. Božidar Kutleša
pomoćnik ministra i ravnatelj Porezne uprave

Dokumenti:
06-04-2020-Dopis MF Zakoni.pdf

Primatelj:
HRVATSKI ZAVOD ZA ZAPOŠLJAVANJE
Ravnatelj
g. Ante Lončar

Ministarstvo rada i mirovinskog sustava
n/p ministra, g. Josipa Aladrovića

Dokumenti:
02-04-2020-HZZ_Prijedlog izmjena i dopuna potpore za očuvanje radnih mjesta.pdf

Primatelj:
MUP, Sektor za unutarnje poslove i državljanstvo, Upravni poslovi
Ilica 335

Dokumenti:
02-04-2020-MUP - radne dozvole.pdf

Primatelj:
Ministarstvo graditeljstva i prostornoga uređenja
n/p ministra
g. Predraga Štromara
e-mailom

Primatelj:
MINISTARSTVO POLJOPRIVREDE
Ulica grada Vukovara 78

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju
Ul. grada Vukovara 269D

Upit:
Molimo informaciju da li je moguća odgoda roka prijave zbog otežanih uvjeta prikupljanja potrebne dokumentacije.

Dokumenti:
01-04-2020-MP_Upit- Vinska omotnica.pdf

Primatelj:
HRVATSKA NARODNA BANKA
guverner
g. Boris Vujčić
HRVATSKA UDRUGA BANAKA
direktor
g. Zdenko Adrović

Vlada Republike Hrvatske
n/p g. Andreja Plenkovića, Predsjednika Vlade RH
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
n/p ministra, g. Darka Horvata

Dokumenti:
31-03-2020-HNB-moratorij banke.pdf

Primatelj:
HANFA
predsjednik Upravnog vijeća
dr. sc. Ante Žigman

Hrvatski sabor
n/p g. Gordana Jandrokovića, predsjednika Hrvatskog sabora
Ministarstvo financija
n/p dr.sc. Zdravka Marića, potpredsjednika Vlade i ministra financija
Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta
n/p ministra, g. Darka Horvata

Dokumenti:
31-03-2020-HANFA-moratorij leasing.pdf

Primatelj:
MINISTARSTVO RADA I MIROVINSKOG SUSTAVA
g. Josip Aladrović, ministar
HRVATSKI ZAVOD
ZA ZAPOŠLJAVANJE
Ravnatelj
g. Ante Lončar

Dokumenti:
31-03-2020-HZZ upit - sezonci.pdf

Primatelj:
HRVATSKI ZAVOD ZA ZAPOŠLJAVANJE

Upit:
Usklađenje propisa - traži se:
registracija privremene obustave ne utječe na prava obrtnika i njegovih radnika na mirovinsko i zdravstveno osiguranje. I obrtnik i radnici za vrijeme privremene obustave i dalje ostaju osiguranici obveznih osiguranja i ostaje im dužnost uplaćivanja svih doprinosa te im i dalje teče mirovinski staž

Dokumenti:
27-03-2020-Upit HZZ-usklađenje propisa.pdf

Primatelj:
Vlada Republike Hrvatske
Predsjednik Vlade
g. Andrej Plenković
Ministarstvo financija
Dr.sc. Zdravko Marić
Ministarstvo gospodarstva
g. Darko Horvat, ministar

Dokumenti:
26-03-2020-HOK traži jače mjere_VRH.pdf

Primatelj:
MINISTARSTVO FINANCIJA
dr.sc. Zdravko Marić
MINISTARSTVO RADA
I MIROVINSKOG SUSTAVA
g. Josip Aladrović
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA
g. Darko Horvat, ministar
Ministarstvo financija – Porezna uprava, g. Božidar Kutleša, pomoćnik ministra i ravnatelj

Upit:
Slijedom zaključaka Sekcije računovođa žurno tražimo:
I.produljenje rokova za predaju obrazaca i izvještaja uz suspendiranje kaznenih odredbi u djelu koji se odnosi na kašnjenje
II. produljenje roka za prijavu i odjavu radnika uz suspendiranje kaznenih odredbi
III. u dogovoru sa sindikatima pronaći rješenje za hitno „mirovanje“ odredbi Zakona o radu te svih kolektivnih ugovora
IV. u mjeri za očuvanje radnih mjesta omogućiti da knjigovođe/računovođe i svi oni poduzetnici koji će tek osjetiti krizu zbog poslovanja svojih klijenata imaju pravo aplicirati na istu

Dokumenti:
24.03.2020-MFIN-MRMS-MINGO_korona_prijedlozi_23-03-2020.pdf

Primatelj:
MUP, Ravnateljstvo civilne zaštite
MINISTARSTVO GOSPODARSTVA,
PODUZETNIŠTVA I OBRTA

Upit:
Molimo hitno očitovanje i o mogućnosti rada uslužnih djelatnosti:
- cvjećarsko aranžerske usluge (nije trgovina)
- saloni za šišanje i uređivanje pasa

Dokumenti:
20-03-2020-CZstozer_web-trgovina_cvjecari_saloni zasisanje pasa_upit.pdf

Primatelj:
Vlada Republike Hrvatske
Predsjednik Vlade
g. Andrej Plenković
Ministarstvo financija
Dr.sc. Zdravko Marić
Ministarstvo gospodarstva
g. Darko Horvat, ministar

Dokumenti:
12-03-2020-Prijedlozi mjera za ublažavanje štetnih posljedica na gospodarstvo COVID-19.pdf

Primatelj:
stozercz@mup.hr
pisarnica@hzjz.hr

Upit:
Upit maske - nakon objave u dnevnim novinama o „novom“ tipu maski (https://www.jutarnji.hr/life/zivotne-price/restoran-u-zagrebu-uveo-gastro-maske-s-njima-se-gosti-ne-osjecaju-kao-u-bolnici-15009725) molimo Vas za što hitniji odgovor, da li takav tip maski zadovoljava obavezno nošenje maski kako je navedeno u preporukama Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo te da li su u skladu s obaveznim nošenjem maski od strane Stožera civilne zaštite.
Iščitavajući postojeće dokumente https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Maske-za-lice-1.pdf i https://www.hzjz.hr/wp-content/uploads/2020/03/Uputa-o-obvezi-no%C5%A1enja-maski-za-lice-i-medicinskih-maski.pdf nismo našli jasan i nedvosmislen odgovor.
Radi dovođenja u potencijalnu zabludu naših članova pri kupnji ovakvih tipova maski molimo žuran odgovor

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Molimo uputu u vezi različitog postupanja Područnih ureda civilne zaštite u odnosu na dosada donesene Odluke. Naime Stožer CZ Grada Rovinja izdao upozorenje o pridržavanju protuepidemijskih mjera u kojem se navode slijedeće mjere objavljene na https://www.rovinj-rovigno.hr/novosti/stozer-cz-grada-rovinja-rovigno-izdao-upozorenje-o-pridrzavanju-protuepidemijskih-mjera/
Obaveza nošenja zaštitnih maski u svim javnim ustanovama, tržnim centrima i ugostiteljskim objektima, trgovinama i turističkim djelatnostima za zaposlene i za građane, te na misama, pogrebima i vjenčanjima.
Obaveza nošenja zaštitnih maski u svim zatvorenim prostorima javnih ustanova, tržnih centara i ugostiteljskih objekata, trgovinama i turističkim djelatnostima za zaposlene za građane, obveza vrijedi na misama, pogrebima i vjenčanjima te u svim zatvorenim prostorima javnih ustanova i tržišnih centara. Kako se navedene mjere bitno razlikuju od dosada donesenih mjera molimo odgovor na slijedeće, citiramo upit:
-Jesu li mjere HZJZ-a: preporuka ili obaveza?
- Da li obrtnik može biti kažnjen na temelju Zakona o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti zbog nepridržavanja Odluka Stožera RH i Preporuka HZJZ-a? Na temelju kojih članaka i koje su kazne i tko je nadležan za pokretanje prekršajne prijave, a tko provodi nadzor?
- Da li lokalni Stožer može donijeti preporuke na lokalnoj razini (ili županijskoj razini) koje se ne podudaraju sa preporukama HZJZ-a (npr. obaveza nošenja maskice, dok u preporuci HZJZ-a stoji preporuča se nošenje maskice)?
- Kako vlasnik ugostiteljskog objekta može sebe zaštiti u slučaju tužbe zaposlenika zbog zaraze COVID-om 19? Da li bi u takvom slučaju preporuka o nošenju maskice bila relevantna?

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Upit - provođenje ispita - Hrvatska obrtnička komora 3. i 4. srpnja 2020. godine provodi ispit o stručnoj osposobljenosti za obavljanje djelatnosti javnog cestovnog prijevoza „Upravitelj prijevoza“. Ispit se provodi u grupama do 40 ljudi uz pridržavanje svih epidemioloških uputa (udaljenost od 1,5 m između kandidata) te obveznog nošenja maski za lice.
Za vrijeme prijave ispita za ovaj ispitni rok epidemiološka situacija u Hrvatskoj i u okruženju bila je povoljnija nego u ovom trenutku. Među prijavljenim kandidatima, imamo i određen broj državljana iz Bosne i Hercegovine, Srbije i Makedonije. Uslijed pogoršanja epidemiološke situacije i jučerašnje Odluke o dopuni Odluke o privremenoj zabrani prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske zaprimili smo upite od prijavljenih kandidata iz spomenutih zemalja o mogućnosti ulaska u RH i pristupanja ispitu.
Stoga vas molimo da nas uputite primjenjuje li se na njih mjera obvezne samoizolacije u trajanju od 14 dana prilikom ulaska u RH, kako bi ih na vrijeme obavijestili.

Primatelj:
hzjz@hzjz.hr

Upit:
Razdoblje čuvanja osobnih podataka - uslužne djelatnosti - nastavno na Vaše preporuke za rad uslužnih djelatnosti tijekom epidemije COVID-19, primjerice frizerskih salona i brijačnica, salona za manikuru i pedikuru, fizioterapeuta, salona za tetoviranje i drugih djelatnosti u kojima se ostvaruje neposredni kontakt, molimo Vašu uputu koliko dugo su pružatelji navedenih usluga obvezni čuvati podatke o strankama iz točke 2.3. predmetnih preporuka: vrijeme ulaska u salon, kontakt podatke i vrijeme napuštanja salona.
Unaprijed zahvaljujemo na odgovoru.

Primatelj:
stozercz@mup.hr
pisarnica@hzjz.hr

Upit:
Ublažavanje mjera za prijevoz putnika autobusima i osobnim vozilima - obrtnici koji obavljaju djelatnost povremenog i linijskog prijevoza putnika upozoravaju nas na probleme koje imaju zbog pridržavanja Preporuka za rad u djelatnosti prijevoza putnika međužupanijskog kopnenog prijevoza i Preporuka za rad turističkih agencija tijekom epidemije koronavirusa (COVID-19) od 10. svibnja 2020., a u kojima je propisano kako se između putnika mora poštovati fizički razmak od 1,5 metra.
Bitno je naglasiti kako gospodarstvenici koji obavljaju ovu vrstu djelatnosti uz pridržavanje propisanih preporuka vezanih za fizičku distancu u autobus mogu smjestiti približno jednu trećinu putnika od ukupnog kapaciteta sjedećih mjesta, a u osobno vozilo jednog do dva putnika. Iz tog razloga, oni trpe značajne ekonomske posljedice, odnosno nemaju nikakvu financijsku isplativost obavljanja prijevoza, već dapače, bilježe gubitke.
S druge strane, svjedoci smo gužve među putnicima u sredstvima javnog prijevoza gdje se propisana fizička distanca ne poštuje. Epidemiološka situacija u Republici Hrvatskoj iz dana u dan je sve bolja, stoga su i granice RH odnedavno otvorene za domaće i strane turiste.
Zbog svega navedenog, molimo vas da dodatno popustite mjere za prijevoznike putnika autobusima i osobnim vozilima, kako bi oni na taj način barem djelomično nadoknadili značajne gubitke koje su pretrpjeli kao jedna od najpogođenijih djelatnosti uslijed korona-krize.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Kao stručno-poslovna organizacija obrtnika osnovana radi promicanja, usklađivanja i zastupanja zajedničkih interesa obrtništva, obraćamo Vam se s molbom da nas uključite u proces donošenja daljnjih odluka i preporuka. Svakodnevna komunikacija sa članstvom omogućava nam uvid u nelogičnosti za koje vjerujemo da bi se, uz zadržavanje potrebne razine protuepidemijske zaštite, ipak mogle izbjeći. Stoga ističemo našu spremnost i želju da svojim prijedlozima doprinesemo procesu popuštanja mjera zaštite, sukladno razvoju epidemiološke situacije.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
U skladu s dužim periodom povoljne epidemiološke situacije kojem svjedočimo posljednjih dana i postupnom relaksacijom nužnih epidemioloških mjera u nizu djelatnosti, u ime Ceha frizera i kozmetičara HOK-a, predlažemo da se izda nova Preporuka za rad frizerskih salona i brijačnica tijekom epidemije COVID-19, iz koje bi se frizere izuzelo od sljedećih obaveza:
- Nošenje maski. Nošenje maski izuzetno otežava rad na klijentu. Frizeri su na ovaj način ograničeni u svom radu, što utječe na njihovu produktivnost i isplativost rada salona. Zbog nošenja maski događaju se poteškoće s disanjem što uzrokuje umor i potencijalno ozbiljne zdravstvene probleme, a time ograničava i smanjuje njihovu produktivnost.
- Vođenje evidencije o dolasku i odlasku klijenata. Vođenje evidencije o vremenu dolaska i odlaska i traženje osobnih podataka (kontakta) kod klijenta stvara nelagodu i nepotrebno opterećuje odnos frizer – klijent i cjelokupno poslovanje u ovoj djelatnosti. S obzirom da druge djelatnosti nisu u obvezi vođenja evidencije o dolasku i odlasku (klijenata), predlažemo ukidanje ove obveze za frizere

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Nastavno na izmjenu Odluke o radnom vremenu i načinu rada u djelatnosti trgovine za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-16, kojom je ukinuta zabrana rada trgovina nedjeljom, molimo razmotriti i ukidanje zabrane rada trgovina blagdanima i neradnim danima. Naime, mnogim trgovcima upravo takvi blagdani predstavljaju osnovu njihova poslovanja. Već u subotu 30. svibnja slijedi Dan državnosti kao prilika za rad štandova i prodaju suvenira te, s obzirom na vrlo povoljnu epidemiološku situaciju, smatramo da bi trebalo omogućiti rad trgovaca, uz strogo pridržavanje propisanih protuepidemijskih mjera.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Na temelju učestalih upita obrtnika koji smještenih u blizini granice sa Slovenijom (prije svega u Varaždinskoj, Međimurskoj i Krapinsko-zagorskoj županiji) molimo vas dodatno pojašnjenje Odluke o privremenoj zabrani prelaska preko graničnih prijelaza Republike Hrvatske.
Prema informacijama naših članova koji rade u blizini granice sa Slovenijom, a imaju česte mušterije koje dolaze iz Slovenije na tretmane, hrvatski službenici na granici ih ne puštaju u RH smatrajući da potvrda/rezervacija termina ne predstavlja adekvatnu dokumentaciju.
Predstavlja li osobi sa slovenskim državljanstvom potvrda termina odlaska kod frizera/kozmetičara, u obliku e-maila ili sličnog dokumenta, adekvatan dokument za ulazak u Republiku Hrvatsku?

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Molimo pojašnjenje vezano uz treću verziju Uputa za ugostiteljske objekte, od 20. svibnja 2020. godine.
Sukladno trećoj verziji Uputa, mogu li ugostiteljski objekti raditi duže od 23 sata?
Naime, novom Uputom izuzeta je odredba o radnom vremenu, no temeljem zaprimljenog dopisa Državnog inspektorata, od 19. svibnja 2020. godine, upozoreni smo da će isti u narednom razdoblju obavljati inspekcijske nadzore na okolnost nepridržavanja propisanog radnog vremena ugostiteljskih objekata, pri čemu je izričito navedeno da se to odnosi na vrijeme od 6 do 23 sata.
Ljubazno molimo Vaš žurni odgovor kako bismo mogli utemeljeno odgovoriti na upite obrtnika.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Odlukom o radnom vremenu i načinu rada u djelatnosti trgovine za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19, koju je donio Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske 24. travnja 2020. godine, radno vrijeme prodavaonica, skladišta, tržnica na veliko, tržnica na malo i drugih oblika prodaje izvan prodavaonica određeno je kao i prije proglašenja epidemije bolesti COVID-19, izuzev nedjelje, blagdana i neradnih dana kada se ne radi.
Prodaja proizvoda tradicijskih obrta u Mariji Bistrici vezana je uz misna slavlja u Nacionalnom svetištu Majke Božje Bistričke, a odvija se izvan prodavaonica, u suvenirnicama na otvorenom. Opstanak tradicijskih obrta dobrim je dijelom vezan uz hodočasnički turizam, jer ljudi koji posjećuju Nacionalno svetište, u najvećem broju nedjeljom i blagdanom, kupuju kao suvenir proizvode tradicijskih obrta.
Po odluci Nacionalnog stožera civilne zaštite od 2. svibnja mise se ponovno održavaju. Budući da veliki dio tradicijskih i umjetničkih obrta ima sjedište u Mariji Bistrici – Nacionalnom svetištu Majke Božje Bistričke, interes je obrtnika u tim djelatnostima, kao i drugih suvenirnica u okviru muzeja, nacionalnih parkova i dr. da rade nedjeljom i blagdanom.
Ljubazno vas molimo da žurno izmijenite Odluku i omogućite rad ovom tipu obrtnika nedjeljom.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Molimo pojašnjenje vezano za Odluku Stožera CZ o izmjeni i dopuni Odluke o nužnim mjerama ograničavanja društvenih okupljanja, rada u trgovini, uslužnih djelatnosti, i održavanja sportskih i kulturnih događanja za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19, od 18. svibnja 2020. godine. Sukladno izmjeni i dopuni Odluke, mogu li raditi:
- obrtnici koji prodaju odjeću, obuću i druge robe na tržnicama i sajmovima.
Naime, izmjenom i dopunom spomenute Odluke ukinuta je zabrana održavanja sajmova, no izvan snage nije stavljena Odluka o dopunama Odluke o posebnom načinu rada tržnica za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19, od 24. travnja 2020. godine, kojom je zabranjena prodaja odjeće i obuće te druge robe na tržnicama.
Ljubazno molimo Vaš žurni odgovor kako bismo mogli utemeljeno dogovoriti na upite obrtnika.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Prodaja proizvoda tradicijskih obrta u Mariji Bistrici vezana je uz misna slavlja u Nacionalnom svetištu Majke Božje Bistričke, a odvija se u suvenirnicama i na štandovima. Opstanak tradicijskih obrta vezan je uz hodočasnički turizam i misna slavlja ne samo u Mariji Bistrici nego i diljem RH. Hodočasnici nacionalna svetišta posjećuju uglavnom nedjeljom i blagdanom i u pravilu kupuju ručno proizvedene proizvode koji su pod zaštitom UNESCO-a.
Kako se po odluci Nacionalnog stožera civilne zaštite od 2. svibnja misna slavlja ponovno održavaju, nužno je za opstanak tradicijskih obrta odmah početi s radom i to nedjeljom i blagdanom kada je potražnja najveća. Stoga molimo da se odobri izuzeće od zabrane rada nedjeljom za suvenirnice u nacionalnim svetištima, suvenirnice i štandove ispred proizvodnih radnji te u okviru muzeja, nacionalnih parkova, kao što je to dozvoljeno i ugostiteljskim objektima.
Zahvaljujemo Stožeru civilne zaštite RH na svim do sada kvalitetno provedenim mjerama za obranu stanovništva od zaraze te vjerujemo da postoji razumijevanje za hitnom potrebom oporavka gospodarstva, a time i opstanka tradicijskih obrta.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Nastavno na brojne upite i velik pritisak obrtnika iz branše (cvjećara, ugostitelja, fotografa i dr.) molimo da razmotrite donošenje odluke i reguliranje načina rada sala za vjenčanja, a sve uz pridržavanje mjera sigurnosti koje ćete propisati.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Nastavno na brojne upite i velik pritisak obrtnika molimo da razmotrite donošenje odluke i reguliranje načina rada noćnih i disco klubova te ponovno pokretanje ovih djelatnosti uz pridržavanje mjera sigurnosti koje ćete propisati.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Molimo za žurnu izmjenu i dopunu, odnosno pojašnjenje važeće Odluke Stožera civilne zaštite o posebnom načinu rada tržnica za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19, na snazi od 24. travnja 2020. Naime, u navedenoj Odluci nije definirano da li je obrtnicima koji obavljaju djelatnost trgovine na malo na sajmištima i na tržnicama i koji prodaju robu poput tekstila, odjeće i obuće te različitu drugu robu omogućeno započeti s poslovanjem.
Mnogi nam se obrtnici obraćaju s upitima iz razloga što tržnice postupaju različito te dio njih ne dozvoljava rad spomenutim obrtima, dok je na drugim tržnicama to omogućeno.
Tražimo da se omogući ravnopravna trgovinska konkurencija jer je popuštanjem mjera ovih dana omogućen rad velikih trgovačkih lanaca kao i trgovačkih centara koji rade s potpuno istom robom u zatvorenom prostoru koji je daleko rizičniji za širenje zaraze od otvorenog prostora na tržnicama. Napominjemo da je za takve obrte to jedini prihod za cijelu obitelj jer se takav posao i obavlja obiteljski, pri čemu članovi obitelji pomažu u obavljanju obrta obrtniku koji je jedini prijavljeni na mirovinsko i zdravstveno osiguranje. Također, s obzirom na ciljnu skupinu kupaca kojima se roba prodaje na tržnicama i sajmištima ne bi došlo do povećanja broja ljudi u tim prostorima, jer su to isti kupci koji kupuju i robu koju je sada dozvoljeno prodavati poput hrane, stočne hrane ili sadnog materijala.
Molimo uputu za odgovor i usuglašeno postupanje tržnica.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Molimo vas pojašnjenje vezano uz mjere kojih se trebaju pridržavati obrtnici koji obavljaju djelatnost prijevoza brodicama u turističke svrhe.
Točnije, je li za obavljanje ovakvih usluga u turističke svrhe dovoljno da se drže općih Uputa Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Preporuka za rad brzobrodskih linija i trajekata za prijevoz putnika tijekom epidemije COVID- 19?
U suprotnom, ukoliko navedene preporuke nisu dovoljne za obavljanje njihove djelatnosti, mogu li obrtnici očekivati Preporuku HZJZ-a za obavljanje svoje djelatnosti budući da se spomenuta Preporuka teško može primjenjivati na manje brodice koje prevoze 6 do 8 putnika.
Molimo vas jasan naputak za njihov rad, kako bi se izbjegle eventualne kazne, a oni sami mogli nastaviti obavljati svoju djelatnost po jasno definiranim pravilima.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Hrvatska obrtnička komora u okviru javnih ovlasti na temelju odgovarajućih zakona provodi ispite i to:
- majstorske ispite na temelju Zakona o obrtu (NN 143/13,127/19, 41/20).
Majstorski ispiti su uvjet obavljanja određenih obrtničkih djelatnosti https://www.hok.hr/obrazovanje/majstorski-ispit/majstorska-zvanja.
Majstorski ispit sastoji se od praktičnih i pisanih dijelova.
Praktični dijelovi ispita organiziraju se u obrtničkim radionicama i u praktikumima škole i traju 4 sata. Ispite provode komisije koje se sastoje od pet članova. Pisani dijelovi ispita organiziraju se istovremeno za sve kandidate koji su prijavili ispit u određenoj županijskoj komori.
- ispite o stručnoj osposobljenosti na temelju Zakona o obrtu (NN 143/13, 127/19, 41/20).
Ispiti o stručnoj osposobljenosti su uvjet obavljanja određenih obrtničkih djelatnosti https://www.hok.hr/obrazovanje/ispit-o-strucnoj-osposobljenosti/popis-zanimanja-za-koja-se-polaze-ispit-o-strucnoj-osposobljenosti.
Ispit o stručnoj osposobljenosti sastoji se od praktičnog i usmenog dijela, a održavaju se istovremeno u obrtničkim radionicama ili u praktikumima škole. Ispit provodi komisija koja se sastoji od 3 člana.
- ispit o stručnoj osposobljenosti za obavljanje djelatnosti javnog cestovnog prijevoza– „Upravitelj prijevoza“ na temelju Zakona o prijevozu u cestovnom prometu (NN 41/2018).
Navedena stručna osposobljenost jedan je od preduvjeta za ishođenje licence za unutarnji ili međunarodni prijevoz putnika ili robe tj. za legalno pružanje usluge cestovnog prijevoza. Ispit se provodi pisanim putem.
Molimo žurno uputu smiju li se ispiti održavati i ako smiju koje sigurnosne procedure se moraju ispoštovati.
Hrvatski zavod za javno zdravstvo 7. svibnja 2020. godine objavio je preporuke za rad autoškola tijekom epidemije koronavirusa COVID-19 u kojima je između ostalog pojašnjeno na koji način se mogu provoditi ispiti za kandidate. Možemo li u provedbi ispita koje organizira Hrvatska obrtnička komora primijeniti ista pravila poštujući pri tom preporuke HZJZ-a za rad u određenoj djelatnosti?
U suprotnom, molimo vas za jasne smjernice pod kojim uvjetima možemo ponovno održati ispite, kako bi informaciju o tome na vrijeme prenijeli svim prijavljenim kandidatima, ali i sami se organizirali sukladno vašim uputama. Ako su u svrhu donošenja odluke potrebne detaljnije informacije o provedbi ispita u ovlasti HOK-a molimo vas da nas kontaktirate.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Hrvatskoj obrtničkoj komori obratilo se više obrtnika koji obavljaju djelatnost trgovine na malo na sajmištima i na tržnicama, koji prodaju robu poput tekstila, odjeće i obuće te različitu drugu robu.
Neki od njih prodaju na jednoj tržnici, a dio njih putuje od sajmišta do sajmišta prodajući svoju robu. Najčešće im je to jedini izvor prihoda za cijelu obitelj jer se takav posao i obavlja obiteljski, pri čemu članovi obitelji pomažu u obavljanju obrta obrtniku koji je jedini prijavljeni na mirovinsko i zdravstveno osiguranje.
Nažalost, mjerama iz treće faze za ponovno pokretanje gospodarstva takvim djelatnostima i nadalje nije omogućeno započeti s poslovanjem. Ovako dugim trajanjem zabrane poslovanja egzistencija tih obitelji, nerijetko i s malom djecom postaje ozbiljno ugrožena.
Napominjemo da, s obzirom na ciljnu skupinu kupaca kojima se roba prodaje na tržnicama i sajmištima ne bi došlo do povećanja broja ljudi u tim prostorima, jer su to isti kupci koji kupuju i robu koju je sada dozvoljeno prodavati poput hrane, stočne hrane ili sadnog materijala.
Stoga molimo da žurno dopunite i izmijenite važeće odluke i omogućite prodaju svih roba na tržnicama i na sajmištima, uz pridržavanje svih mjera zaštite.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Molimo pojašnjenje da li trgovine koje rade kao kiosci ili kao štandovi izvan tržnica moraju između dvije smjene radnika imati obaveznu pauzu od 1 sat.
Preporuke HZJZ su sastavljene na način da se odnose na uvjete uobičajene za prodavaonice u objektima u koje ulaze kupci. U kioske kupci ne ulaze i ne diraju ništa, čišćenje i dezinfekcija unutrašnjih površina može se napraviti u zadnjih 5 minuta smjene. Kod štandova je to još i manje. Pauza od sat vremena predstavlja problem zbog preuzimanje kase i novaca kod promjene smjene.
Molimo izmjenu ili dopunu uputa, prilagođeno načinu poslovanja kioska i štandova.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Hrvatski zavod za javno zdravstvo 7. svibnja 2020. godine objavio je Preporuke za ugostitelje, na kojima zahvaljujemo jer omogućavaju ugostiteljima da se pripreme za očekivani početak obavljanja djelatnosti u ponedjeljak, 11. svibnja 2020. godine.
U očekivanju nove izmjene Odluke o mjerama Stožera civilne zaštite RH, molimo povratnu informaciju o tome hoće li sve vrste ugostiteljskih objekata iz skupina restorani, barovi, catering objekti i objekti jednostavnih usluga biti obuhvaćeni trećom fazom mjera za ponovno pokretanje gospodarstva.
Posebno nas pitaju za sve ugostiteljske objekte iz skupine barovi, s obzirom na veliku raznolikost te grupe ugostiteljskih objekata, hoće li slobodno otvoriti 11.05.2020. godine.
Potaknuti velikim brojem upita obrtnika različitih djelatnosti, molimo potvrdu da se ograničenje rada nedjeljom odnosi samo na trgovine te ne obuhvaća rad u drugim djelatnostima, uključivo u ugostiteljstvu.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Slijedom upravo objavljenih preporuka za rad fizioterapeuta u vanbolničkoj okolini i salona za masažu tijekom epidemije COVID-19, molimo informaciju znači li to da fizioterapeuti, saloni za masažu i druge djelatnosti održavanja tijela (usluge aromaterapije, termalne depilacije, ultrazvučnih tretmana, body wrapping i sl.) te saloni za tetoviranje i piercing mogu započeti s radom 4. svibnja 2020.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Nastavno na Odluku o nužnim mjerama ograničavanja društvenih okupljanja, rada u trgovini, uslužnih djelatnosti i održavanja sportskih i kulturnih događanja za vrijeme trajanja proglašenje epidemije bolesti COVID-19, obavještavamo Vas da na upite o početku rada salona za masažu obrtnici dobivaju oprečne informacije od Nacionalnog stožera civilne zaštite, županijskih stožera civilne zaštite te od pozivnog centra 113.
Stoga Vas još jednom molimo odgovor mogu li saloni za masažu s radom započeti 4. svibnja 2020. godine. Ako ne mogu, molimo Vaš predloženi datum početka rada i obrazloženje rizika u usporedbi sa frizerima i kozmetičarima koji su neposredno izloženi kapljičnoj ugrozi, a koji s radom započinju 4. svibnja 2020.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Odlukom o radnom vremenu i načinu rada u djelatnosti trgovine za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19, koju je donio Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske 24. travnja 2020. godine, radno vrijeme prodavaonica, skladišta, tržnica na veliko, tržnica na malo i drugih oblika prodaje izvan prodavaonica određeno je kao i prije proglašenja epidemije bolesti COVID-19, izuzev nedjelje, blagdana i neradnih dana kada se ne radi. Iznimno je u ove dane dopušten rad kioscima, pekarnicama, trgovinama kruhom i pekarskim proizvodima i trgovinama na benzinskim postajama.
S obzirom da nismo ovlašteni tumačiti Vašu odluku, molimo odgovor jesu li i druge djelatnosti izuzev trgovine obuhvaćene zabranom rada nedjeljom i blagdanom, primjerice praonice rublja i samoposlužne praonice rublja, proizvodnja i prodaja slastica i sladoleda preko prozora, priprema i prodaja hrane na kiosku.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Zaprimili smo zamolbu poduzetnika iz sektora sporta i rekreacije, povodom koje Vas molimo da razmotrite donošenje odluka i reguliranje načina rada ovih djelatnosti, kojih se dio obavlja kao obrt, u procesu provedbe mjera za pokretanje gospodarskih i drugih djelatnosti i aktivnosti u uvjetima proglašene epidemije bolesti COVID-19.
Uvažavajući prioritetnu potrebu zaštite zdravlja i života ljudi u uvjetima epidemije, molimo da razmotrite dobrobit bavljenja sportom i rekreacijom i njihov utjecaj na prevenciju bolesti i oporavak u slučaju obolijevanja te da sukladno tome omogućite što skorije ponovno pokretanje ovih djelatnosti uz pridržavanje mjera sigurnosti koje ćete propisati.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Odlukom o radnom vremenu i načinu rada u djelatnosti trgovine za vrijeme trajanja proglašene epidemije bolesti COVID-19, koju je donio Stožer civilne zaštite Republike Hrvatske 24. travnja 2020. godine, radno vrijeme prodavaonica, skladišta, tržnica na veliko, tržnica na malo i drugih oblika prodaje izvan prodavaonica određeno je kao i prije proglašenja epidemije bolesti COVID-19, izuzev nedjelje, blagdana i neradnih dana kada se ne radi.
Ukazujemo na posebnost poslovanja velikog dijela tradicijskih i umjetničkih obrta koji su vezani za svetišta i prošteništa poput onih koji imaju sjedište u Mariji Bistrici – Nacionalnom svetištu Majke Božje Bistričke, za koje predlažemo propisati iznimku i omogućiti im poslovanje nedjeljom, blagdanom i neradnim danima, s obzirom da upravo u te dane ostvaruju glavninu prometa, dok ga kroz ostale dane gotovo i nemaju.
Molimo stoga da Stožer civilne zaštite RH dopuni Odluku i omogući rad obrtnicima sa sjedištem i djelatnošću vezanom za takva mjesta da rade nedjeljom i blagdanom, uz poštivanje svih mjera zaštite.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Obrti koji obavljaju neke od uslužnih djelatnosti i koji će moći započeti s radom 4. svibnja 2020., nalaze se u sklopu trgovačkih centara, kojima je rad dozvoljen tek od 11. svibnja 2020. godine. Molimo vas za pojašnjenje: vrijedi li zabrana o radu do 11. svibnja 2020. i za njih ili mogu obavljati rad uz pridržavanje svih propisanih epidemioloških mjera?
Također, molimo dodatno objašnjenje: je li navedenim djelatnostima omogućen rad u sklopu maloprodajnog centra - koji je definiran Pravilnikom o klasifikaciji prodavaonica i drugih oblika trgovine na malo (NN broj 39/09 i 46/15) kao „prodajno mjesto planski građeno na većem prostoru, namijenjen trgovini na malo i drugim uslužnim djelatnostima bez jedinstvene uprave i s organiziranim parkiralištem za osobne automobile kupaca.“
Mišljenja smo da navedene djelatnosti mogu obavljati rad pridržavajući se svih mjera, poput upute o broju i zadržavanju ljudi u zatvorenom prostoru, dezinfekcije prostora, osiguranja distance između posjetitelja i djelatnika i slično.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Nastavno na brojne upite obrtnika, molimo povratnu informaciju da li saloni za masažu počinju sa radom 04.05.2020. Ljubazno molimo za žurnost kako bismo obavijestili sve obrtnike.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Poštovani,
nastavno na brojne upite obrtnika, molimo Vašu uputu kada s obavljanjem djelatnosti mogu započeti:
a) cvjećarsko-aranžerski obrti, cvjećarsko-trgovački obrti
b) dostava buketa, aranžmana i vijenaca
c) autopraonica - ručno pranje automobila
d) fotografski obrti
e) obrti za popravak satova, zlatarski, krojački obrti - kada smiju započeti s radom, kada smiju započeti uzimati mjere.
S obzirom da smo mišljenja da navedene djelatnosti mogu započeti s radom već od ponedjeljka, molimo Vaš žurni odgovor.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Ponavljamo upit i molimo uputu o početku rada salona za uljepšavanje kućnih ljubimaca. S obzirom da u ovim salonima dolazi do bliskog kontakta sa životinjama, predlažemo da im se omogući početak rada 4. svibnja 2020., uz poštivanje svih propisanih protuepidemijskih mjera.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Temeljem najava Stožera civilne zaštite RH o postupnom ublažavanju mjera zabrane rada u pojedinim uslužnim djelatnostima, Ceh frizera i kozmetičara HOK-a u nastavku dostavlja prijedlog mjera kojima se mogu osigurati uvjeti za siguran rad u ovoj djelatnosti.
- Rad isključivo po narudžbi,
- Prilikom naručivanja ispitati klijenta je li u zadnja dva tjedna bio u inozemstvu, doticaju sa zaraženom osobom, ima li temperaturu i obvezno potpisivanje izjave o zdravlju u samom objektu, u skladu s GDPR-om,
- Postavljanje dozatora za dezinfekciju ruku na ulazu u salone,
- Obvezno pranje kose svakom klijentu prije pružanja usluge,
- Obvezno korištenje zaštitnih maski za djelatnike i klijente (izuzev brijačnica i kozmetičara prilikom obavljanja radnji na licu klijenta: brijanje, šminkanje, nanošenje make-upa i sl.),
- Osiguranje fizičke distance između radnih jedinica,
- Čišćenje i dezinfekcija radne opreme nakon svakog klijenta,
- U kozmetičarskim salonima obvezno nošenje rukavica i odjeće koja se može iskuhavati.
Napominjemo da su kozmetičari i do sada koristili zaštitne maske i rukavice, redovito sterilizirali pribor te bili obveznici zbrinjavanja infektivnog otpada.
Zaključno, radi pripreme poslovanja i komunikacije s klijentima, apeliramo na utvrđivanju konkretnog datuma početka rada.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Zbog trenutne odredbe o radnom vremenu, pekarnice bilježe značajan pad prihoda. Slijedom velikog broja upita obrtnika vlasnika pekarnica, koju upozoravaju na činjenicu da se kruh u pravilu kupuje prije odlaska na posao, dakle u periodu od 6 do 8 sati ujutro, molimo vas da još jednom razmotrite Odluku o radnom vremenu trgovina i donesete izmjenu kojom bi se pekarnicama omogućilo radno vrijeme u periodu od 6 – 17 sati i na taj način uskladimo postupanje rada pekarnica na području Republike Hrvatske.

Primatelj:
epropusnice@uprava.gov.hr

Upit:
slijedom brojnih pritužbi obrtnika, upozoravamo na nemogućnost ishođenja e-Propusnice za vlasnike obrta koji su zaposleni kod drugog poslodavca. Naime, mnogi obrtnici uz rad u obrtu imaju i sklopljen ugovor o radu s drugim poslodavcem. Njima se u sustavu e-Propusnica javljaju sljedeće napomene:
- u slučaju kada ulaze u sustav kao građani - napomena: "Zahtjev nije poslan. Osoba kojoj se izdaje propusnica nije zaposlenik."
- u slučaju kada u sustav kao poslodavac - napomena: "Propusnica nije izdana. Nemate pravo izdavanja propusnica za XY (naziv obrta)."
S obzirom da su navedeni obrtnici već od danas u nemogućnosti obavljati svoju djelatnost, tražimo da hitno izmijenite kriterije odnosno da uparite podatke sa Obrtnim registrom i omogućite izdavanje e-Propusnica svim vlasnicima obrta.

Primatelj:
stozercz@mup.hr
prijevozcz@mup.hr

Upit:
Za vozače koji obavljaju međunarodni prijevoz tereta pojavio se problem s izdavanjem epropusnica jer ih sustav evidentira da su "pod mjerom covid 19". Navedeno znači da im se epropusnice ne mogu izdati.
U ovom trenutku, sustav za sve prijevoznike nije dobro postavljen jer je povezan s podacima koje unose granični policajci. Oni evidentiraju vozače teretnih vozila kao osobe pod posebnom mjerom, što oni i jesu – međutim, prema zadnjoj Odluci Stožera civilne zaštite, oni se mogu u svojstvu vozača slobodno kretati sve dok obavljaju međunarodni prijevoz.
Tražimo vas da ovaj problem otklonite što prije jer međunarodna opskrba robom i izvoz ovisi o tome da se vozači mogu slobodno kretati, a bez propusnica to nisu u mogućnosti.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
slijedom brojnih pritužbi obrtnika, upozoravamo na nemogućnost ishođenja e-Propusnice za vlasnike obrta kojima je obavljanje obrta druga djelatnost(obrt uz radni odnos) i kojima se javljaju sljedeće napomene:
- u slučaju kada ulaze u sustav kao građani - napomena: "Zahtjev nije poslan. Osoba kojoj se izdaje propusnica nije zaposlenik."
- u slučaju kada u sustav kao poslodavac - napomena: "Propusnica nije izdana. Nemate pravo izdavanja propusnica za XY (naziv obrta)."
Radi kratkog roka za primjenu izdavanja e-Propusnica, tražimo da hitno izmijenite kriterije odnosno da uparite podatke sa Obrtnim registrom i omogućite izdavanje e-Propusnica svim vlasnicima obrta.

Primatelj:
stozercz@mup.hr
ministar@mingo.hr
ana.mandac@mingo.hr

Upit:
Nastavno na prezentaciju novog sustava e-Propusnica, obraćamo pozornost da u sustavu nije naveden Obrtni registar kao registar obrtnika kojega vodi Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta, a koji sukladno Zakonu o obrtu predstavlja službenu evidenciju registriranih obrta. Naime, za unesene zahtjeve obrtnika za izdavanje propusnice trebao bi se provjeravati Obrtni, a ne Sudski registar.

Primatelj:
zagreb112@civilna-zastita.hr

Upit:
Slijedom Vaše Odluke o zabrani napuštanja mjesta prebivališta i stalnog boravka u RH te Odluke o privremenoj obustavi javnog prometa, molimo uputu kako izdati propusnicu radnicima koji nemaju vozačku dozvolu i vozi ih član obitelji koji nije u samoizolaciji iz mjesta prebivališta ili stalnog boravka u drugo mjesto rada.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
obraćamo Vam se s problemom s kojim se naši članovi susreću u svakodnevnom obavljanju djelatnosti te Vas molimo da se o navedenoj problematici izda uputa kako bi postupanje lokalnih stožera bilo istovjetno na području cijele RH.
Naime, radi se o malim prodavaonicama prehrane kojima je dozvoljen rad, a koje zbog svoje najčešće male kvadrature, voće i povrće drže ispred same prodavaonice, vodeći u ovo vrijeme posebnu pažnju o higijeni te poštujući sve naputke Stožera (dostupnost sredstava za dezinfekciju ruku, jednokratne rukavice, natpisi o poštivanju razmaka i ostalo).
Dodatno napominjemo kako prostorno nije niti moguće da se u neposrednoj blizini voća i povrća okuplja u isto vrijeme veći broj osoba kao npr. na zelenim tržnicama. Nadalje, koliko nam je poznato, kioscima koji prodaju voće i povrće, a nisu dio sustava tržnica, dozvoljen je rad, a isti također veći dio svog asortimana izlažu vani. Obzirom na prostorne kapacitete kioska, rad im na drugačiji način nije niti moguć.
Također, skrećemo pažnju na činjenicu kako u velikim trgovačkim lancima voće i povrće nije na dodatan način zaštićeno pa je potpuno nelogično da se malim prodavaonicama koji imaju čak i puno veću mogućnost održavanja higijene zabranjuje držanje istog netom ispred prodavaonice (najčešće ispod nadstrešnica).
Zaključno, smatramo kako je u ovom periodu od iznimne važnosti održati što veću gospodarsku aktivnost, naravno u prvom redu vodeći računa o zdravlju, pa molimo da se našim članovima dozvoli držanje voća i povrća ispred radnji. U suprotnom, zbog znatnog smanjenja već osjetno nižeg dnevnog prometa koji bi dodatno prouzrokovalo izbacivanje svježeg voća i povrća iz asortimana, veliki dio njih će biti primoran zatvoriti prodavaonice, a što nažalost za sobom povlači i ostale neželjene posljedice kao što je otpuštanje radnika - što nikome nije u cilju.
Jednako bitno je i građanima osigurati dostupnost svih prehrambenih artikala, pogotovo svježeg voća i povrća koji su u ovom trenutku najtraženiji artikli jer je zabranjen rad zelenim tržnicama, u doba smanjene mogućnosti kretanja uzrokovane redukcijom javnog prijevoza i zabranom napuštanja područja gradova i općina. Zbog navedenog, nekim su građanima, a posebice umirovljenicima i najranjivijim skupinama, lokalne male prodavaonice jedino mjesto nabavke hrane i ostalih potrepština.
S obzirom na ozbiljnost situacije i činjenicu da neki od naših članova već donose odluke o zatvaranju prodavaonica, molimo Vaše hitno očitovanje.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Zbog trenutne odredbe o radnom vremenu, pekarnice bilježe značajan pad prihoda. Slijedom velikog broja upita obrtnika vlasnika pekarnica, koju upozoravaju na činjenicu da se kruh u pravilu kupuje prije odlaska na posao, dakle u periodu od 7 do 8 sati ujutro, molimo vas da još jednom razmotrite Odluku o radnom vremenu trgovina i donesete izmjenu kojom bi se pekarnicama omogućilo radno vrijeme u periodu od 6 – 17 sati.

Primatelj:
stozercz@mup.hr
pisarnica@hzjz.hr

Upit:
Slijedom brojnih upita obrtnika koji obavljaju djelatnosti pružanja usluga u domovima korisnika, od kojih su neki u samoizolaciji, molimo Vas uputu o protuepidemijskim mjerama koje pružatelji usluga trebaju poduzeti prilikom ulaska u domove korisnika.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Brojni vozači koji i dalje obavljaju međunarodni prijevoz robe i njihovi poslodavci – prijevoznici svakodnevno nas upozoravaju kako sustav organiziranih karantena ne zadovoljava osnovne higijenske uvjete, a mogućnost zaraze u takvom okruženju iznimno je velika. Iz tog razloga, sve više vozača odbija nastaviti dalje voziti zbog potencijalne ugroze vlastitog zdravlja. Prema procjeni Ceha prijevoznika HOK-a, trenutno je u samoizolaciji gotovo 60% vozača, a preostali koji su nastavili rad u strahu su od zaraze u organiziranim karantenama te iscrpljeni takvim režimom vožnji. Prijevoznici iz BiH, Srbije i Slovenije, u svojim zemljama nemaju sustav karantena za vozače poput našeg, te u sve većoj mjeri domaćim prijevoznicima preuzimaju posao.
Bezgranično cijenimo i poštujemo vašu borbu za zdravlje svakog pojedinca. Ipak, ponukani svakodnevnim pozivima i dopisima od naših članovima, moramo naglasiti da ako se primjena ovakvih mjera prema hrvatskim prijevoznicima nastavi, ugrozit će se još uvijek stabilna opskrba sirovinama, medicinskom opremom i ostalim potrepštinama. Zbog toga, ali i činjenice kako se prijevoznici strogo pridržavaju svih propisanih uputa Stožera civilne zaštite vezanih uz prevenciju, molimo vas da preispitate donesene Upute za vozače te hitno osmislite modalitet koji od vozača neće zahtijevati život u kamionu ili u organiziranim karantenama.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Vezano uz primjenu Odluke o mjerama ograničavanja društvenih okupljanja, rada u trgovini, uslužnih djelatnosti i održavanja sportskih i kulturnih događanja, na snazi od 19. ožujka 2020. godine, a kojom je naložena obustava rada u djelatnosti trgovine osim u iznimnim slučajevima, molimo da se kao izuzetak navede obavljanje trgovine dijelovima za poljoprivredne strojeve, sjeme, sadni materijal i druge proizvode potrebne za poljoprivredu. Također kao izuzetak predlažemo i trgovinu auto dijelovima. Naime, potrebno je osigurati rad poljoprivrednika i nadležnih službi (primjerice, hitna pomoć), čiji je rad neophodan u ovom kriznom razdoblju, naravno uz strogo pridržavanje propisanih protuepidemijskih mjera.
Ljubazno molimo za žurnost kako bismo što brže obavijestili sve zainteresirane obrtnike i na taj način smanjili pritisak za informacije neposredno Stožeru.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Vezano uz točku III., stavak 2. alineja 1. Odluke o zabrani napuštanja mjesta prebivališta i stalnog boravka u Republici Hrvatskoj, obraćamo pozornost da je mogućnosti izdavanja, ovjeravanja i potpisivanja propusnica za ulazak i izlazak s područja prebivališta ili stalnog boravišta zbog putovanja na posao i s posla ako je obavljanje posla neophodno i ne može se obaviti od kuće, propisana isključivo za odgovorne osobe u pravnoj osobi, dakle za trgovačka društva, a ne i za obrtnike.
Stoga molimo Vaše tumačenje da se ova odredba odnosi i na obrtnike, kako bi se svim poduzetnicima osigurao jednak pravni položaj na tržištu, u skladu sa člankom 49. Ustava Republike Hrvatske.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Da li izvođač limarskih radova na gradilištu može ući u Istarsku županiju i na izoliranom gradilištu u Rovinju izvesti radove pridržavajući se svih propisanih mjera.
Odlazak radnika bi bio organiziran osobnim automobilom na relaciji Sisak-Rovinj, a radnici smješteni u izoliranom smještaju u Rovinju, koji ispunjava sve uvijete i bili bi bez kontakta međusobnog ili s drugim radnicima na gradilištu.
Ljubazno molimo za žurnost kako bismo što brže obavijestili zainteresiranog izvođača i na taj način osigurali nastavak građevinskih radova koji su obustavljeni radi nepoznanica koje ima kooperant limar.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Vezano uz primjenu Odluke o mjerama ograničavanja društvenih okupljanja, rada u trgovini, uslužnih djelatnosti i održavanja sportskih i kulturnih događanja, na snazi od 19. ožujka 2020. godine, a kojom je naložena obustava rada u djelatnosti trgovine osim u iznimnim slučajevima, molimo da se kao izuzetak navede obavljanje trgovine dijelovima za poljoprivredne strojeve i auto dijelove. Naime, potrebno je osigurati rad poljoprivrednika i nadležnih službi (primjerice, hitna pomoć), čiji je rad neophodan u ovom kriznom razdoblju, naravno uz strogo pridržavanje propisanih protuepidemijskih mjera.
Ljubazno molimo za žurnost kako bismo što brže obavijestili sve zainteresirane obrtnike i na taj način smanjili pritisak za informacije neposredno Stožeru.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
Molimo informaciju na koji način ćete obavijestiti poslodavce da njihovi vozači mogu voziti
Nastavno na Vaše priopćenje da vozači kojima su do sada izdana rješenja o samoizolaciji mogu voziti, molimo informaciju na koji način ćete obavijestiti poslodavce da njihovi vozači mogu voziti.

Primatelj:
stozercz@mup.hr

Upit:
nastavno na Vašu Uputu za karantene za vozače teretnih kamiona, obraćamo pozornost da je nejasno koje se odredbe odnose na trgovačka društva, a koje na obrte.
Stoga u privitku dostavljamo prijedlog dopune Upute, kako bi uputa bila jasna svim prijevoznicima, a radi izbjegavanja opterećenja dodatnim upitima.
Također predlažemo u Uputi dodati odredbu prema kojoj prijevoznici koji zapošljavaju manje od 5 vozača mogu sami organizirati izolaciju ako ispunjavaju odgovarajuće uvjete.

Primatelj:
mstozercz@mup.hr

Upit:
Slijedom priopćenja Stožera civilne zaštite da vozači više neće morati biti u samoizolaciji kao dosad, već će prema potrebi iz karantene odlaziti na put i nakon istovara robe ponovno se vraćati u karantenu, molimo poništenje već izdanih Rješenja na način da vozače sanitarni inspektori i granični MUP ne vraćaju u sustav samoizolacije.
Vozači su to koji nemaju simptome, žele voziti, pridržavaju se svih mjera zaštite sukladno uputama epidemiologa a zajednički je cilj ne kontaminirati nove vozače.


Informacije

Hrvatska obrtnička komora
Ilica 49/II., p.p.166 10 000 Zagreb
+385 (01) 4806 666
+385 (01) 4846 610
hok@hok.hr
OIB: 96583527575

Newsletter

Prijavite se na naš newsletter.

Copyright © 2019 HOK - sva prava pridržana.